-
Instructie voor de leerkracht
Print de brief van André
Vertel de leerlingen dat er vanochtend een geheimzinnige brief op je bureau lag die geadresseerd is aan de hele klas. Laat de brief aan de leerlingen zien.
- Vraag de leerlingen of ze misschien weten hoe deze brief in de klas terecht is gekomen.
- Wat zou erin staan?
- Van wie zou de brief zijn?
- Wie wil de brief openmaken?
- Laat zien wat erin zit. Zijn de leerlingen nieuwsgierig naar de inhoud van de brief?
Lees de brief voor.
-
Lesdoelen
De fantasie en nieuwsgierigheid van de leerlingen wordt geprikkeld, zodat ze interesse krijgen in het onderwerp en er graag meer over willen weten.
Mijn naam is André en ik werk als dijkgraaf in Wijk bij Duurstede.
De brief van André
- Ken jij André?
- Weet jij wat een dijkgraaf doet?
- Is het leuk om als dijkgraaf te werken? Of juist niet? Waarom denk je dat?
- Waarom zijn er dijkgraven nodig?
- Waar denk je dat André hulp bij nodig zou kunnen hebben?
Wat fijn dat jullie mij komen helpen! Ik kijk uit naar jullie komst. Tot gauw.