Schoffels en schoorstenen

4 lessen Groep 7-8 Cultuurprogramma

Vanaf 1850 begon de industriële revolutie. De leerlingen onderzoeken de sporen hiervan in hun eigen omgeving. Een dansdocent laat zien hoe het doorwerkt in de dans.

Schoffels en schoorstenen

4 lessen Groep 7-8 Cultuurprogramma

Vanaf 1850 begon de industriële revolutie. De leerlingen onderzoeken de sporen hiervan in hun eigen omgeving. Een dansdocent laat zien hoe het doorwerkt in de dans.

Schoffels en schoorstenen

4 lessen Groep 7-8 Cultuurprogramma

Vanaf 1850 begon de industriële revolutie. De leerlingen onderzoeken de sporen hiervan in hun eigen omgeving. Een dansdocent laat zien hoe het doorwerkt in de dans.

Schoffels en schoorstenen

4 lessen Groep 7-8 Cultuurprogramma

Vanaf 1850 begon de industriële revolutie. De leerlingen onderzoeken de sporen hiervan in hun eigen omgeving. Een dansdocent laat zien hoe het doorwerkt in de dans.

Rondje om de kerk

4 lessen Groep 5-6 Cultuurprogramma

Reizigers van lang geleden oriënteerden zich op de kerktorens van de dorpjes in onze provincie. Die waren het hoogste gebouw in de wijde omtrek én ze waren allemaal uniek.

Rondje om de kerk

4 lessen Groep 5-6 Cultuurprogramma

Reizigers van lang geleden oriënteerden zich op de kerktorens van de dorpjes in onze provincie. Die waren het hoogste gebouw in de wijde omtrek én ze waren allemaal uniek.

Rondje om de kerk

4 lessen Groep 5-6 Cultuurprogramma

Reizigers van lang geleden oriënteerden zich op de kerktorens van de dorpjes in onze provincie. Die waren het hoogste gebouw in de wijde omtrek én ze waren allemaal uniek.

Rondje om de kerk

4 lessen Groep 5-6 Cultuurprogramma

Reizigers van lang geleden oriënteerden zich op de kerktorens van de dorpjes in onze provincie. Die waren het hoogste gebouw in de wijde omtrek én ze waren allemaal uniek.

Rondje om de kerk

4 lessen Groep 5-6 Cultuurprogramma

Reizigers van lang geleden oriënteerden zich op de kerktorens van de dorpjes in onze provincie. Die waren het hoogste gebouw in de wijde omtrek én ze waren allemaal uniek.

Rondje om de kerk

4 lessen Groep 5-6 Cultuurprogramma

Reizigers van lang geleden oriënteerden zich op de kerktorens van de dorpjes in onze provincie. Die waren het hoogste gebouw in de wijde omtrek én ze waren allemaal uniek.

Rondje om de kerk

4 lessen Groep 5-6 Cultuurprogramma

Reizigers van lang geleden oriënteerden zich op de kerktorens van de dorpjes in onze provincie. Die waren het hoogste gebouw in de wijde omtrek én ze waren allemaal uniek.

Dingen doen dingen

3 lessen Groep 7-8 Kunstmenu

Wat als dingen net zo graag dingen deden als wij? Hoe zou dat eruit zien? Een ding op zijn of haar lievelingsplek terwijl het doet wat het het liefste doet?

Klederdracht in Bunschoten-Spakenburg

3 lessen Groep 3-4 Cultuurprogramma

Wat is klederdracht en waaraan herken je die van Bunschoten-Spakenburg? Dit project gaat over de functie van klederdracht en kenmerkende patronen.

Buitenplaatsen

4 lessen Groep 7-8 Cultuurprogramma

Utrecht kent veel buitenplaatsen, kleine landhuizen waar de adel met hun personeel een deel van het jaar vertoefden. Leerlingen maken kennis met de buitenplaats in hun gemeente.

Buitenplaatsen

4 lessen Groep 7-8 Cultuurprogramma

Utrecht kent veel buitenplaatsen, kleine landhuizen waar de adel met hun personeel een deel van het jaar vertoefden. Leerlingen maken kennis met de buitenplaats in hun gemeente.

EKKO in de klas!

4 lessen Groep 7-8 Kunstmenu

In dit project maken leerlingen kennis met poppodium EKKO in Utrecht. Eerst via een film en daarna via een ontmoeting met een echte muzikant in de klas!

Groeien

Groep 1-2 Cultuurprogramma

Van piepklein zaadje naar een prachtige grote zonnebloem, of van een kleine lieve schattige puppy naar een sterke stoere hond. Alles en iedereen verandert voortdurend.

Van wie is die koffer?

Groep 1-2 Cultuurprogramma

Op een dag staat er een geheimzinnige koffer in de klas. Hij blijkt vol onbekende voorwerpen te zitten. Hoe noem je het? Wat kun je ermee? En vooral: van wie is toch die koffer?

Soep in het bad!

Groep 1-2 Cultuurprogramma

Hoe zien huizen eruit? Met wie woon jij samen? Doen jullie dit ook zo thuis? Een zoektocht naar antwoorden op vragen over wonen aan de hand van een verhaal.

NAT!

Groep 3-4 Cultuurprogramma

Professor Spetter houdt van alles wat nat is en…spettert. Van water dus! Alleen weet ze er nog niet zoveel van. Samen met de leerlingen gaat de professor op onderzoek uit.

Singer Laren

3 lessen Groep 1-2 Cultuurprogramma

Het Singermuseum heeft niet alleen een prachtige binnencollectie van kunst tussen 1880 en 1950, maar ook een echte beeldentuin. De beroemde denker? Die zie je hier!

Buitenplaatsen

Groep 7 Cultuurprogramma

Utrecht kent veel buitenplaatsen, kleine landhuizen waar de adel met hun personeel een deel van het jaar vertoefden. Leerlingen maken kennis met de buitenplaats in hun gemeente.

Johannes de parkiet

Groep 5-6 Kunstmenu

Johannes de Parkiet verhuist van een klein kooitje naar een grote volière met allemaal vreemde vogels. En dat is best een beetje wennen.

Vlog de Vrijheid!

Groep 7-8 Cultuurprogramma

Al meer dan 75 jaar vieren we op 5 mei bevrijdigsdag. Voel jij je vrij? Wat wil je hierover laten zien en vertellen? Ga op onderzoek uit, geef je commentaar en breng het in beeld: Vlog de Vrijheid!

Vlog it

Groep 7-8 Cultuurprogramma

Wat vind jij van je omgeving? Wat zou je aan anderen wel willen laten zien? Ga op onderzoek uit, geef je commentaar en breng het in beeld in een kort filmpje: Vlog it!

Op weg

Groep 3-4 Kunstmenu

Kunstenares Hanneke Bloemen maakte mobiele huisjes om mee op weg te gaan. Haar werk inspireert de leerlingen tot een collage van een eigen avontuur met een vliegend huisje.

Doodle3D LAB

Groep 7-8 Kunstmenu

Met de 3D printer print je huizen, kleren, eten… zelfs oren, botten en stukjes huid! Maar hoe werkt het eigenlijk precies? Hoe kom je van een ontwerp tot een geprint product?

Pretpark dans

30 minuten Groep 3-4 Creatief Digitaal

We gaan met danseres Hanna mee naar het pretpark. Voor je het weet hebben we een dansroutine bedacht met de achtbaan, het schommelschip en de draaimolen. Zet de tafels en stoelen aan de kant en voetjes van de vloer!

Hotel Hierwaardaar

Groep 7-8 Kunstmenu

Vier mensen proberen van een vervallen hotel aan het einde van alle steden, een thuis te maken. Niet makkelijk op een plek waar wonderlijke dingen verschijnen en zomaar verdwijnen.

De Woordenspeeltuin

Groep 3-4 Kunstmenu

In de Woordenspeeltuin kun je spelen. Met letters en woorden, en met een beetje hulp van een echte schrijver zelfs met zinnen en verhaaltjes. Echt iets voor groep 3 en 4!

Een wagen vol

Groep 5-6
Groep 6
Kunstmenu

Kunstenares Dagmar de Kok maakt heel speciale auto’s van klei. Auto’s die niet op straat rijden, maar die alleen bedoeld zijn om naar te kijken. Kun jij er zelf een maken?

Kriebelpootjes

Groep 3-4 Kunstmenu

Mieren, bijen, hommels en kevers… Met hun kriebelpootjes, voelsprietjes en bolle lijfjes zijn het kleine kunstwerkjes. Bekijk ze door de ogen van een kunstenaar en maak je eigen insectenkunst.

Zomer-energie

45 minuten Groep 7-8 Creatief Digitaal

Wist je dat je ook stadsdichter of hiphopburgemeester kunt worden? Tom en Sander maakten een heerlijk zomers nummer over duurzaamheid. Flow mee op de beats en schrijf een extra couplet.

Teamtraining op maat

2 uur Voortgezet Onderwijs Teamtrainingen

Wil je met je (kunstvak)sectie ergens aan werken? Of juist met collega’s van andere vakken een training volgen? Er zijn verschillende trainingen en workshops op maat.

Een schatkist aan inspiratie

2 uur Voortgezet Onderwijs Teamtrainingen

Met erfgoed kun je je lessen verlevendigen en verrijken. In deze teamtraining geven verschillende docenten praktische tips hoe je dit kunt doen.

Draagvlak vergroten

2 dagdelen Voortgezet Onderwijs Teamtrainingen

Organisatieadviseur Ine de Leeuw weet alles over het creëren, behouden en verbreden van draagvlak voor bijvoorbeeld cultuurbeleid op school.