Een verborgen wereld

3 lessen

Groep 7-8

Augmented reality en beeldende kunst

  • Thema's en leergebieden

    Kunstzinnige oriëntatie
    Vakoverschrijdend leren
    Cross-overs tussen verschillende disciplines

  • 21ste eeuwse vaardigheden

    Creatief denken

    ICT basisvaardigheden

    Informatievaardigheden

  • Leerdoelen
    • Leerlingen leren op een laagdrempelige manier kennen wat Augmented Reality is door het te ervaren én te creëren
    • Leerlingen zetten AR-mediakunst in om creatief mee om te gaan: zelf iets maken, ontwerpen, passend bij het thema binnen de methode of les.

     

Soms loop je over straat of in een museum en zie je een QR-code. Wat zou daar achter kunnen zitten? Er bestaan ook spellen of apps zoals Pokémon Go die ons een digitale wereld laten zien bovenop onze eigen realiteit.

In werkelijkheid ligt er een digitale wereld verborgen achter die QR-code of achter een speciale marker die wij kunnen scannen met onze devices. Ze leiden je naar een website, een geluid, een video of een bewegend beeld…

 

  • Wat voor QR-codes of andere codes ben jij al tegengekomen? Waar stuurden ze je naartoe?