-
Leerdoelen
Met dit project werk je aan kerndoel 54:
Leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en ermee te communiceren.
Leerlingen:
- gebruiken hun fantasie naar aanleiding van het voorgelezen verhaal
- breiden hun woordenschat uit
- ervaren dat een verhaal gevoelens op kan wekken
- ervaren het verschil tussen de dagelijkse werkelijkheid en de gespeelde werkelijkheid (doen alsof)
-
Thema's en leergebieden
Thema’s:
- Groeien
- Dieren & Natuur
Leergebieden:
- Mens & Natuur
- Taal
De kinderen worden meegenomen in een spannend en ontroerend onderwaterverhaal over een vissenschool. Ze blazen bellenbubbels, gooien watervlooien en spelen golvengym. Maar niet iedereen is blij. De blauwe vis kijkt verdrietig en huilt tranen zo zout als de zee.
En wat is er aan de hand met het mooiste visje van de school?
Dit interactieve verhaal wordt verteld en gespeeld met handpoppen en geeft aanleiding tot filosofische vragen.