-
Lesdoelen
De leerlingen:
- leren hoe je een boodschap over kunt brengen met een foto
- leren hoe het maakproces van een fotograaf in zijn werk gaat: Meerdere foto’s maken, goed kijken, vergelijken en kiezen wat het beste shot is
-
Benodigdheden
De leerkracht zorgt voor:
- Locatie voor de fotograaf (Bijvoorbeeld: een opgeruimd lokaal, gymzaal of aula of bij mooi weer een plek buiten)
- De ingevulde ouderbrieven
- Uitgeprinte werkbladen: 4A, 4B, 4C, 4D, 4E
- (school) mailadres waar de fotograaf foto’s naartoe kan sturen
- Maak een tijdschema en zorg dat elk groepje met spullen op tijd klaar staat
De fotograaf zorgt voor:
- Camera en eventuele studio-apparatuur
- Kookwekker
- Eventuele extra attributen voor op de foto
-
Planning
Let op! De fotograaf heeft 20 minuten per groepje. Plan de pauze van de leerlingen dus zo dat de fotograaf de groepjes aaneengesloten kan fotograferen.
Checklist voor de foto
- Zorg dat je op tijd klaar staat
- Zorg dat je de juiste kleren draagt
- Zorg dat je alle spullen hebt
- Zorg dat je weet wat er is afgesproken
Download werkblad A t/m E
Download werkbladen
In les 2 hebben jullie deze foto’s bekeken die lang geleden gemaakt zijn in de gemeente waar jullie wonen. Maak de werkbladen die bij de foto’s horen.