Fungus

Wie is Moniker?

30 minuten

  • Lesdoelen

    De leerlingen:

    • maken kennis met ontwerpstudio Moniker en hun werk
    • begrijpen dat de kunstwerken bedacht worden door Moniker en dat het publiek ze volgens bepaalde vaste spelregels maakt
    • begrijpen dat het bij dit kunstwerk meer om het samen maken dan om het resultaat gaat
  • Wie van jullie maakt er wel eens een kunstwerk? Mag je dan zelf weten wat je gaat doen?
  • Wie van jullie speelt er wel eens een spel? Hou je je dan aan de regels?

Spel én kunstwerk

We gaan iets uitproberen wat een spel is, maar ook een kunstwerk!

Binnenkort komt er een kunstenaar op bezoek die met jullie het kunstwerk Fungus gaat maken. In dit filmpje krijg je een kijkje in het atelier van Moniker, de makers van het kunstwerk. En er zitten aanwijzingen in die over het kunstwerk gaan.

Kan jij raden wat jullie gaan doen?

  • Wat voor kunstwerken bedenkt Studio Moniker?
  • Maken ze die zelf? Wat doet Moniker en wat doen bijvoorbeeld de bezoekers van het museum, of de kinderen in het filmpje?
  • Wie heeft in de film het kunstwerk Fungus gezien? Hoe denk je dat het eruit zal zien? Doe je dat alleen of samen?