-
Projectdoel
De leerlingen
- maken kennis met de techniek van 3D printen
- werken volgens ontwerpen middels beeldend onderzoek
- gebruiken hun eigen verbeeldingskracht bij het oplossen van een vraagstuk
-
Thema's en leergebieden
mediakunst, procesmatig werken, duurzaamheid, innovatie
-
21e eeuwse vaardigheden
Kritisch denken, probleemoplossend denken
Bekijk in 5 minuten wat dit project inhoud:
Je cookie instellingen blokkeren deze content.
Pas je instellingen aan om de content alsnog in te laden.
Pas je instellingen aan om de content alsnog in te laden.
-
Hilde Peters
Hilde is illustrator en docent beeldende vorming. Het liefste tekent ze fantasiewezens: Ieder figuur kun je een eigen karakter geven. In een tekening mag alles, je hoeft je niet te houden aan de werkelijkheid.
‘In mijn ogen is het juist in het basisonderwijs essentieel om kinderen in aanraking te laten komen met verschillende uitingsvormen, om hen zich te laten ontwikkelen tot zelfverzekerde, flexibele, innovatieve mensen. Ik vind het geweldig om daar een steentje aan bij te dragen!’
-
Krista Peters
Ik ben Straatjutter. Zoals strandjutters het strand afschuimen, zo struin ik de straten af. Een roestig stuk ijzer, een snoeppapiertje, een parasolletje van een ijsje: het verdwijnt allemaal in mijn zakken.
Later komen al die gevonden zaken tot leven. Ik maak er bijvoorbeeld een flamingo, een dansende beer, een ruimtewezen of een paard op de prairie van. Ik hou ervan om op het eerste gezicht waardeloze voorwerpen betekenis te geven en te laten zien dat er achter kleine dingen een groot verhaal schuil kan gaan.
Naast Straatjutter ben ik theatermaker en verzamel ik waargebeurde verhalen. En sinds kort werk ik ook nog voor de weekendschool. Dat is een heel bijzondere school in Amsterdam, waar kinderen drie jaar lang vrijwillig op zondag naartoe komen omdat ze meer willen weten over de wereld en hun toekomst.