Cultuurcoördinatoren aan het woord
ICC-cursus in de prakijk
Lucelle Okoduwan-Brilleman zorgde voor draagvlak voor cultuureducatie in het team.
ICC-cursus in de praktijk
Monique van Rijt nam haar team stap voor stap mee in een vernieuwingsproces.
Cultuurbegeleider in de praktijk
Jonna de Keijzer studeerde af op de oriëntatiefase van het creatief proces.
Cultuurbegeleider in de praktijk
Door haar opleiding kan Nikki Verhoef het creatief proces inbedden in de werkwijze van haar school.
ICC-cursus
Deze cursus is gericht op het schrijven van een cultuurplan en bestaat uit acht bijeenkomsten.
- Je zet op een rijtje wat jullie al doen.
- Je bedenkt met je collega’s wat jullie nog verder willen ontwikkelen.
- Je schrijft een visie op cultuuronderwijs.
- Je ontdekt wat creatieve kracht is en hoe je die verder kunt ontwikkelen.
- Je ontdekt welke rollen je als ICC’er hebt en welke competenties je daarvoor nodig hebt. Je onderzoekt waar je al in bedreven bent en waar je je nog in wilt ontwikkelen.
- Je maakt een plan hoe jullie je wensen stapsgewijs werkelijkheid kunnen laten worden.
- Je kijkt welke rol de culturele omgeving van de school voor jullie onderwijs kan betekenen.
We bespreken hoe je werkt aan draagvlak bij het team. We verschaffen je tools. En we praten je bij over recente ontwikkelen in de cultuureducatie zoals bijvoorbeeld ‘Cultuur in de Spiegel’, ‘Het creatief proces’ en 21e eeuwse vaardigheden. Als je de ICC-cursus hebt afgerond ontvang je een landelijk erkend certificaat. Je hebt bovendien recht op 50 punten voor het lerarenregister.
Contactpersonen ICC-cursus
Meer weten over de ICC-cursus? Neem contact op!