NAT! Erfgoed

Bezoek aan Museum Soest

60 minuten

  • Praktische informatie bezoek leerkracht
    • Het succes van het museumbezoek is medeafhankelijk van de voorbereidende lessen. In de museumles wordt op thema’s voortgeborduurd uit de voorbereidende lessen.
    • De leerlingen gaan in vier kleine groepjes het museum in. Het scheelt veel tijd als die groepjes vooraf worden gemaakt (als het kan een gezonde mix van jongens en meisjes).
    • Er wordt van jullie gevraagd dat er per groepje één begeleider meekomt (leerkracht of ouder). Geef aan hen de brief voor de begeleiders mee.
    • Van de begeleiders wordt een actieve houding verwacht: meelopen met de groep en waar nodig lichte ondersteuning bieden aan de vrijwilliger.
    • Zorg dat je ruim op tijd bent voor de museumles, voor evt. toiletbezoek, e.d.
    • Bij Museum Soest gelden verder de algemene museumregels: niet rennen, niet schreeuwen, nergens ongevraagd aankomen.
    • Contactgegevens: Museum Soest
      Steenhoffstraat 46
      3764 BM Soest
      T: 035-602 38 78

     

  • Korte samenvatting bezoek

    Tijdens de museumles ervaren de leerlingen a.h.v. verschillende thema’s (vervoer, spel, voedselbereiding en veiligheid) op welke verschillende manieren water een rol speelde in de levens van mensen van vroeger.

    De museumles is opdracht-gestuurd. Dat betekent dat de leerlingen in kleine groepjes in verschillende ruimtes in het museum komen. Daar krijgen zij telkens een (andere) doe-opdracht.

     

Op bezoek in Museum Soest

Vandaag gaan jullie op bezoek in Museum Soest. Hier kan je in het echt ervaren welke rol water speelde in het leven van de mensen van vroeger.

Vergeet niet je oren, ogen en neus open te zetten tijdens het bezoek, dan mis je niets!