Design Thinking

Analyseren

30 minuten

Waar word je enthousiast van?

Stap 3 heeft als doel om de belangrijkste observaties uit het onderzoek te vertalen naar inzichten om mee te nemen naar de ideeën-generatie. Hierbij gaat het echt om waar de leerlingen zelf enthousiast van worden!

  • Leerdoelen
    • Leerlingen geven de observaties die ze in de onderzoeksfase deden een waardevolle plek in de ideeën fase.
    • Leerlingen maken inzichtkaarten met daarop de belangrijkste inzichten van het onderzoek. Ze maken de observaties concreet.
    • Leerlingen formuleren inzichten op de inzichtkaart om de belangrijkste inzichten en observaties te structureren en te communiceren. Zo ontdekken ze nieuwe perspectieven die kunnen bijdragen aan het bedenken van nieuwe ontwerpen die aansluiten bij de context en behoeften van de doelgroep/het onderwerp van het vraagstuk.
  • Benodigdheden
  • Aantal leerlingen

    Groepjes van 3-5 leerlingen

1.

Geef ieder groepje een werkblad ‘Inzichtkaarten’ op A3 formaat.

2.

De leerlingen vullen gezamenlijk de vragen op de vier verschillende kaarten in. Laat de leerlingen het ingevulde werkblad uit de vorige stap (Overleggen in de groep) erbij pakken om deze eerder ingevulde antwoorden als richtlijn te gebruiken.