-
Doelen
- De sterkte-zwakteanalyse kunnen vertalen in doelstellingen
- Hoofdstuk 5 van het cultuureducatie-beleidsplan kunnen schrijven
-
Benodigdheden
- Sterkte- en zwakteanalyse die je van je school gemaakt hebt
- Bouwstenen voor verandering
- Reflectie op eigen competenties
- Voorbeeld van een meerjarenplanning
Werkwijze
In hoofdstuk 5 formuleer je de doelstellingen. Dit doe je door bij ieder deelaspect uit hoofdstuk 4 een doelstelling te schrijven die gebaseerd is op de visie. Vervolgens spreid je de geformuleerde doelstellingen uit over vier jaren. Daarmee deel je de doelstelling op in deeldoelstellingen. Houd in de gaten of de jaarlijkse belasting van het team reëel is.
Oefening
Bespreek in drietallen één van de sterkte-zwakteschema’s en bijbehorende analyse en prioriteiten. Benoem de doelstellingen daaruit volgen.
Begin with the end in mindSteven Covey
Voorbeelden
Om je een idee te geven hoe je doelstellingen koppelt aan een missie hieronder een aantal voorbeelden.
Schrijf hoofdstuk 5 van het cultuureducatie-beleidsplan en mail dit naar angelique.groen@kunstcentraal.nl