CMK Special

De kracht van een methode

Zinvol en praktisch

Met een goede methode wordt cultuureducatie een stuk overzichtelijker.

”Door 1-2-3 zing is de kwaliteit van ons muziekonderwijs verbeterd en de drempel om muziekles te geven verlaagd”. Nikki Verhoef- Het Vlinderbos, Ronde Venen

”1-2-3 zing is makkelijk te gebruiken voor even tussendoor en voor een echte muziekles. Door deze methode staat muziek bij mij in groep 4 dagelijks op het programma.” Marielle vana Steenderen de Kok – BS De Schouw, Nieuwgein

”Met 1-2-3 zing wordt het krijgen en geven van muziekles is weer leuk!” Madelinde de Klein – De Minstreel, Ijsselstein

 

”We zijn heel tevreden over Laat maar zien.” Ellis von Burg – Nicolaasschool, Ijsselstein

”Met behulp van thema’s uit Samen Wijzer ontdekken leerlingen van de Jan Bunnikschool uit Lopik hun talenten.” Len Cornelissen – Schoolbegeleider Jan Bunnikschool, Lopik

”Faqta is de enige methode die de kerndoelen geïntegreerd dekt van zowel wereldorientatie, kunst en cultuur, burgerschap als digitale geletterdheid.” Mirjam Plemper – Aventurijn, Houten

In Leusden verzorgen muziekdocenten van het Kunstgebouw lessen op Klavertje 4. Leerkrachten kijken de kunst af en kunnen daardoor makkelijker muzieklessen geven.

Met deze Prikkels vieren alle schoolteams en culturele partners* dat de afgelopen jaren ruim 200 scholen in de Provincie Utrecht hebben gewerkt aan Cultuureducatie met Kwaliteit. De scholen geven praktische tips en lessuggesties en delen hun successen. Wij voegen er de mooie woorden van Mark Mieras aan toe over waarom cultuureducatie belangrijk is. En de handzame adviezen van vakdocenten.

Bekijk Prikkels