Wie Woont of Werkt Waar?

Vertel maar!

60 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen ontdekken hun eigen omgeving.
    • De leerlingen oefenen in creatief en oplossingsgericht denken.
  • Voorbereiding
    • Regel voldoende rijouders.
    • Pas de brief voor de begeleiders aan met de juiste datum en tijden en geef mee.
    • ADRES PAULSKERK: Brink, 3743 EC Baarn.

    Bespreek met de kinderen welke regels er gelden bij het bezoek aan de kerk:

    • Rustig lopen.
    • Bij elkaar blijven.
    • Goed luisteren naar de begeleiders.
  • Aanvullende informatie bezoek

    LET OP: HET IS NIET DE BEDOELING DAT JE DIT VAN TEVOREN AAN DE KINDEREN VERTELT. HET IS EEN VERRASSING.

    De klas wordt bij de kerk ontvangen door Ko de koster (gespeeld door Bart Schouten). Ko vertelt een spannend verhaal over de geschiedenis van de kerk. Samen met de leerlingen gaat hij op zoek naar geluiden in de kerk.

    Aan het einde van het bezoek legt Ko de leerlingen zijn probleem voor:

    Als hij in de kerk aan het werk is, komen er geregeld bezoekers langs die net als de kinderen de kerk willen bekijken. Als hij hen allemaal iets over de kerk wil vertellen, komt hij niet meer aan zijn echte werk toe.

    Hij vraagt aan de kinderen om op school een kleine tentoonstelling te maken over wat er hier allemaal te zien is (want Ko kan helemaal niet tekenen). Dan zouden de bezoekers die tentoonstelling kunnen bekijken. En zo zouden ze iets kunnen leren over de kerk.

Vandaag is het zover!

Jullie gaan op bezoek bij Ko de koster in de Pauluskerk. Ko zal vertelt jullie daar een spannend verhaal over de geschiedenis van de kerk.

Onderweg komen jullie erachter waar Ko jullie hulp bij nodig heeft. Lukt het jullie om hem te helpen?

Heel veel plezier!