-
Lesdoelen
- De leerlingen begrijpen dat spelregels van invloed zijn op het werk dat ze maken.
- De leerlingen begrijpen dat ze zelf invloed hebben op de richting (compositie) die het kunstwerk maakt.
-
Voorbereidingen
De school zorgt voor:
- Schone ramen
- Opgeruimde vensterbanken
- Voldoende bewegingsruimte voor de ramen
- groepsindeling uit les 2
De gastdocent neemt mee:
- Voor elke leerling een vel herbruikbare raamstickers met spelregels
-
De opzet van de gastles
- Algemene introductie en onthulling kunstwerk
- Eerste ronde: Spelregels onder de knie krijgen
- Tweede ronde: Spelen binnen de regels
- Terugblik en ruimte voor vragen.
Tijdens deze les blijf je zelf verantwoordelijk voor de orde en je ondersteunt de leerlingen tijdens het maken van het kunstwerk.
Fungus!
Vandaag gaan jullie samen met een kunstenaar het kunstwerk Fungus op de ramen van jullie klaslokaal maken!