-
Instructie voor de leerkracht
Print de brief van Bart
Vertel de leerlingen dat er vanochtend een geheimzinnige brief op je bureau lag die geadresseerd is aan de hele klas. Laat de brief aan de leerlingen zien.
- Vraag de leerlingen of ze misschien weten hoe deze brief in de klas terecht is gekomen.
- Wat zou erin staan?
- Van wie zou de brief zijn?
- Wie wil de brief openmaken?
- Laat zien wat erin zit. Zijn de leerlingen nieuwsgierig naar de inhoud van de brief?
Lees de brief voor.
-
Lesdoelen
De fantasie en nieuwsgierigheid van de leerlingen wordt geprikkeld, zodat ze interesse krijgen in het onderwerp en er graag meer over willen weten.
Mijn naam is Bart en ik werk in het archief van het gemeentehuis van Woudenberg.
De brief van Bart
- Ken jij Bart?
- Weet jij wat een archief is?
- Is het leuk om daar te werken? Of juist niet? Waarom denk je dat?
- Wat is een gemeentehuis eigenlijk? Wat kun je daar allemaal doen?
- Weet je waar het gemeentehuis van Woudenberg is? Ben je daar wel eens geweest?
- Waar denk je dat Bart hulp bij nodig zou kunnen hebben?
Wat fijn dat jullie mij komen helpen op het gemeentehuis! Ik kijk uit naar jullie komst. Tot gauw!