-
Instructie voor de leerkracht
Print de brief van Bart
Vertel de leerlingen dat er vanochtend een geheimzinnige brief op je bureau lag die geadresseerd is aan de hele klas. Laat de brief aan de leerlingen zien.
- Vraag de leerlingen of ze misschien weten hoe deze brief in de klas terecht is gekomen.
- Wat zou erin staan?
- Van wie zou de brief zijn?
- Wie wil de brief openmaken?
- Laat zien wat erin zit. Zijn de leerlingen nieuwsgierig naar de inhoud van de brief?
Lees de brief voor.
-
Lesdoelen
De fantasie en nieuwsgierigheid van de leerlingen wordt geprikkeld, zodat ze interesse krijgen in het onderwerp en er graag meer over willen weten.
Mijn naam is Bart en ik werk in het archief van het gemeentehuis van Woudenberg.

De brief van Bart
Er lag vanochtend een brief op het bureau, geadresseerd aan deze klas. Hebben jullie een idee hoe de brief hier terecht is gekomen? En zijn jullie nieuwsgierig naar de inhoud?
Eén van jullie mag de envelop open maken!
De brief van Bart

Naar het gemeentehuis
Binnenkort gaan jullie bij Bart langs, in het gemeentehuis.
Wat fijn dat jullie mij komen helpen op het gemeentehuis! Ik kijk uit naar jullie komst. Tot gauw!