Wie Woont of Werkt Waar?

Tentoonstelling in de klas

60 minuten

  • Instructie voor de leerkracht
    • Leg tekenmateriaal klaar

Wat vond je van het bezoek?

  • Wat vond je van het bezoek aan de dijkgraaf?
  • Wat heeft André allemaal verteld?
  • Wat heb je van het bezoek geleerd?
  • Wat is het meest bijzondere dat je is bijgebleven?
  • Zouden je nog wel een keer terug willen?

Teken één van de oplossingen voor het stijgende water

Hoe kun je andere mensen iets laten zien van oplossingen die jij hebt bedacht voor water wat stijgt in de toekomst? Maak een tekening van wat je het mooist, spannendst of bijzonderst vond!

Denk aan:

  • Een hogere dijk waarop de skyline van Wijk bij Duurstede te zien is
  • Een drijvend huis of groter, een grote drijvende woonwijk
  • Een kunstmatig ‘meer’ waar het teveel aan water kan wegstromen
  • Of … wat kan je zelf verzinnen?
  • Maak een tentoonstelling in de klas

    Maak met de klas een eigen tentoonstelling van alle tekeningen. Doe eventueel een klassikale rondleiding, waarbij iedereen iets over zijn of haar tekening mag vertellen. Je kunt ook ouders of leerlingen van andere klassen uitnodigen.

    Zo kunnen veel meer mensen iets te weten komen over de oplossingen tegen hoog water. En dat is precies wat André graag wilde!

André zegt dankjewel!

Bedankt voor jullie bezoek en voor jullie hulp. En, wie weet, komen wij elkaar nog eens tegen in Wijk!