Wie woont of werkt waar?

De brief

30 minuten

  • Lesdoelen

    De fantasie en nieuwsgierigheid van de leerlingen wordt geprikkeld, zodat ze interesse krijgen in het onderwerp en er graag meer over willen weten.

  • Voorbereiding

    Print de brief van Bart uit en leg deze in een envelop op je bureau.

Mijn naam is Bart en ik ben vrijwilliger bij het museum van IJsselstein.

De Brief van Bart

Er lag vanochtend een brief op het bureau, geadresseerd aan deze klas. Hebben jullie een idee hoe de brief hier terecht is gekomen? En zijn jullie nieuwsgierig naar de inhoud?

Één van jullie mag de envelop open maken!

De brief van Bart
Bekijk
  • Wie kent de persoon van wie de brief komt?
  • Bart zegt dat hij vrijwilliger is in het museum. Wat is een museum?
  • Hij is een vrijwilliger. Wie wist wat dat is? Kennen jullie iemand die vrijwilliger is? Is het leuk, moeilijk of belangrijk om vrijwilliger te zijn in het museum? Zou je vader of moeder het ook kunnen?

Weet iemand waar de speeltuin bij Museum IJsselstein is? Is iemand daar al wel eens geweest? Hoe moet je daar komen?

Wat fijn dat jullie mij komen helpen in het museum! Ik kijk uit naar jullie komst. Tot gauw!