Voor het eerst

Tweede kunstenaar in de klas

60 minuten

  • Lesdoelen

    Leerlingen:

    • oefenen een spel te spelen
    • leren focussen voor het moment suprême
  • Voorbereiding
    • Reserveer voor deze workshop een leeg lokaal. Dat mag ook het speellokaal of de aula zijn.
    • Als de groep groot is, is er een flinke kans dat het in het uur niet afkomt. In principe sluiten we na 60 min af en zou ik dan erna nog groepjes kinderen uit de klas halen voor de opnames.
    • Leg de ingevulde AVG-formulieren  klaar.

     

Tweede kunstenaar

Vandaag komt er weer een kunstenaar in de klas. Samen combineren jullie spel, beeld en geluid, en maken jullie korte filmpjes voor een green screen! Om de beurt wordt er een groepje opgehaald uit de klas, tot iedereen geweest is.

Heel veel plezier!

Tip

Terwijl de kunstenaar bezig is met filmen in het speellokaal, kan de rest van de klas:

  1. Twee tekeningen maken

Eentje van de hele omgeving die belangrijk is bij het object dat het groepje gekregen heeft. Bijvoorbeeld het groepje ‘Dief’ kan tekenen: De gevangenis, een schat die de dief gestolen heeft, misschien zit de politie de dief wel op de hielen met zwaaiende sirenes!

En op het andere A4 papier kun je 1 voorwerp kiezen (bijvoorbeeld een gouden munt die de dief gestolen heeft), en die zo groot mogelijk op het papier tekenen. Misschien kun je die wel gebruiken bij de film!

 2. Een quiz doen

Wie kan raden wat er op de afbeeldingen staat? Kijk goed, en vingers omhoog als je het weet.