-
Projectdoelen
Leerlingen:
- maken kennis met de blik van kunstenaar Maarten Bel. Samen maken ze een gezamenlijk kunstwerk.
- vormen een mening over wat een ‘nieuw mens’ op aarde moet weten
- maken kennis met de techniek filmen en greenscreen.
-
Aansluiting kerndoelen
Kunstzinnige oriëntatie
Kerndoel 54:
De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Kerndoel 56:
De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.
-
Thema's en leergebieden
Thema’s:
- Omgaan met elkaar
- Uitvindingen
- Kunst
Leergebieden:
- Mens & maatschappij
- Kunst & Cultuur
-
21e-eeuwse vaardigheden
- samenwerken
- communiceren
-
Voorbereiding AVG formulier
In les 4 worden de leerlingen gefilmd. Om de kinderen te filmen is toestemming van de ouders nodig, daarvoor vind je hier een toestemmingsformulier. Graag printen en laten tekenen door de ouders.
Kunstenaar Maarten Bel is papa geworden. De kersverse vader is in het eerste jaar druk bezig met het introduceren van de wereld aan zijn baby. De baby Bel is tot dusver mega onder de indruk van alles wat hem overkomt. Van de sneeuwvlokjes die uit de lucht komen dwarrelen tot het ondergaan van de zon en van het geluid van de waterkoker tot en met de geur van zeep.
Kunnen jullie papa Maarten helpen? Waar moet de baby volgens jou echt van op de hoogte zijn?
We kijken met andere ogen naar bijvoorbeeld een kraan. “Hoi baby Bel, ik ben een waterkraan. Als je aan mijn knoppen draait (je oren) komt er water uit mijn snuit. Kijk maar!”
We zetten tekeningen om in kostuums, denken na over hoe je iets uitbeeldt en maken korte filmpjes die de Baby Bel kan bekijken.
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de voormalige Kunstuitleen Vianen.