-
Lesdoelen
- Leerlingen oefenen met associëren.
- Leerlingen bouwen een eigen VR-omgeving
- Leerlingen programmeren hun eigen VR-omgeving
-
Benodigdheden
- Per tweetal een tablet of computer (met daarop geïnstalleerd: CoSpaces).
- Pen en papier
- Aantekeningen van les 1
En? Hoe zat het ook alweer?
Vorige week zijn we aan de slag gegaan met de beeldentuinen. Wie kan vertellen hoe het ook alweer zat?
- Wat hebben we besproken?
- Wat is een beeldentuin? En waarom gaan wij een beeldentuin maken?
- Wat is VR?
Hersengoogelen
Niet alles staat in de beeldbank van CoSpaces. Wat doe je als je iets nodig hebt dat niet in de beeldbank staat? Dan ga je op zoek naar iets dat verband houdt met wat je wilt laten zien, naar iets dat er op een of andere manier op lijkt.
Daarvoor heb je denkkracht nodig. En dat gaan wij oefenen!
Aan de slag…
En nu… is het tijd om aan de slag te gaan met je beeldentuin! Alles kan en alles mag, maar let op, probeer te zorgen voor:
- 4 erfgoedvoorwerpen (dus land)
- 2 voorwerpen die kunnen ‘praten’
- 2 voorwerpen die kunnen bewegen
- een omgeving die aansluit bij het land van herkomst, aankomst of de omgeving van de beeldentuin
- 2 voorwerpen als decorstuk of versiering in de tuin
Volg hieronder het STAPPENPLAN
Afsluiting
We hebben nu allemaal gewerkt aan onze beeldentuin!
- Wat vond jullie ervan?
- Wat was er lastig? Wat vond je makkelijk?