-
Lesdoelen
De leerlingen kunnen het ‘kijken als een hond’ via de camera toepassen in een eigen verhaaltje.
-
Benodigdheden
- Hondenblikcamera’s (neemt de videodocent mee)
- Voor elk groepje 1 begeleider
- Informatieblad voor de begeleiders (pdf)
- Stickers met nummers 1 t/m 4 erop
- De gemaakte storyboards uit de vorige les
- Versierd hondenhok, 1 per groepje
- Attributen die nodig zijn voor het hondenavontuur
- Digibord, computer
-
Voorbereiding
-
- Zorg voor voldoende hulp: per groepje 1 begeleider. Geef elke begeleider een informatieblad.
- Spreek met videodocent en begeleiders af wat de leerlingen buiten wel en niet mogen en wat de grens is van hun ‘werkgebied’.
- Houd de hondenhokken en gemaakte storyboards binnen handbereik.
- De begeleiders weten wat hun rol is. Iemand nog vragen?
- Plak elke leerling een sticker op de hand met het nummer van het door hem/haar getekende storyboardvakje.
- Alle groepjes weten wie hun begeleider is, en hebben hun storyboard en alle spullen bij zich.
-
Bij dit project worden meerdere gastdocenten ingezet. Bekijk het rooster om te zien wie bij jou in de klas komt.