-
Thema's en leergebieden
Thema’s:
- Dieren
- Filmtechnieken
- Verplaatsen in een ander
Leergebieden:
- Oriëntatie op jezelf en de wereld
- Kunstzinnige oriëntatie
-
Overzicht lessen en acties leerkracht
Voor aanvang les 1:
- Vraag leerlingen die een hond hebben om een foto van hun hond mee te nemen
- Vraag alvast hulp aan ouders om bij les 3 een groepje te begeleiden.
Voor aanvang van les 2:
- Print het werkblad uit, 1 werkblad per groepje van 4 leerlingen.
- Print de lege storyboards uit, 1 per leerling.
- Verzamel kartonnen dozen (bv van A4 papier), per groepje 1.
Tijdens les 2:
- Vullen de groepjes hun storyboards, en het werkblad.
- Versieren ze samen een hondenhok, wat het startpunt en eindpunt is van hun film in les 3.
Voor aanvang les 3:
- Om teleurstellingen bij leerlingen te voorkomen regel je voldoende hulpouders: voor ieder groepje 1 begeleider.
Voor aanvang les 4:
- Kijk of je de films ontvangen hebt van de gastdocent.
Regel tijdig begeleiding voor de buitenles met de gastdocent. Dit kunnen ouders/verzorgers zijn of bijvoorbeeld leerlingen van groep 8. Voor elk groepje van 5 leerlingen is 1 begeleider nodig.