-
Lesdoelen
- Leerlingen doen onderzoek naar buitenplaats Goudestein.
-
Voorbereiding voor leerkracht
- Zorg dat er voldoende computers beschikbaar zijn.
- Bedenk hoeveel tijd de leerlingen krijgen om informatie over de buitenplaats op te zoeken.
BinnensteBuiten…
In de vorige les hebben we geleerd waarom enorm rijke stedelingen een buitenhuis lieten bouwen. Weten jullie het nog?
Maar met een buitenplaats kon je natuurlijk ook ontzettende pronken (= showen om te laten zien wat je kan of wat je hebt) met een theekoepel in je tuin, de inrichting van je buitenplaats en een oranjerie met tropische vruchten
Landgoed Goudestein
Tijd om zelf op onderzoek uit te gaan naar de buitenplaats die jullie gaan bezoeken. Wat kunnen jullie allemaal te weten komen over Goudestein?
Klik hier om onderstaande kaart te bekijken.
WIE vindt WAT?
Of een plek zoals de buitenplaats Goudestein blijft bestaan, bepalen wij met elkaar. Dat is een ingewikkelde kwestie, omdat iedereen daar anders over denkt en voelt.
Wat je denkt of voelt hangt af van je situatie.
De volgende les gaan jullie op bezoek bij jullie buitenplaats!