Wie woont of werkt waar?

Laat maar zien!

60 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen gaan creatief aan de slag naar aanleiding van hun bezoek aan de boerderij.
  • Benodigdheden

En? Hoe was het?

Jullie zijn naar de boerderij geweest. Praat met elkaar na over jullie bezoek.

  • Bespreek samen
    • Wat vonden jullie van het bezoek?
    • Wat hebben jullie er thuis over verteld?
    • Zouden jullie nog een keer terug willen naar de boerderij?

Dierenvriendenboek

José zou graag een dierenvriendenboek willen voor de boer. Kunnen jullie dat voor hem maken?

Kowiwn
  • Bespreek samen
    • Goed tekenen begint bij goed kijken. Stel je voor dat je aan een blind persoon moet uitleggen hoe een koeienkop eruitziet. Hoe zou je die dan omschrijven?
    • Je ziet hierboven verschillende koeien. Wat is er bij elke koe hetzelfde?
    • Waarin verschillen de koeien van elkaar?
  • Stappenplan koeienkoppen tekenen
    • Volg de stappen op dit werkblad. Zo maak je een tekening van een koeienkop. Gebruik kladpapier om te oefenen.
    • Denk aan een koe die je hebt gezien op de boerderij. Teken die koeienkop in op het vel van het dierenvriendenboekje.
    • Vul de vragen verder in.

     

  • Keuzes, keuzes, keuzes...

    Kies met elkaar drie tekeningen uit die jullie naar de boer willen opsturen.

    • Bedenk eerst waarop jullie gaan letten bij het uitkiezen. Het leukste is als jullie drie hele verschillende koeien opsturen.
    • Stuur jullie koppen naar: Boerderij Van Rossum, o.v.v. Wie woont of werkt waar? Helsdingse Achterweg 20, 4133 NC Vianen.
De bladen worden in de grote koeien-multomap gedaan!