Wie woont of werkt waar?

Laat maar zien!

60 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen gaan creatief aan de slag naar aanleiding van hun bezoek aan de Glasblazerij.
  • Benodigdheden
    • Papier, potloden, etc. voor het maken van de tekeningen.
    • Uitgeprinte Bedankbrief van Ben. Lees die een aantal dagen na het opsturen van de tekening voor.
    • Stuur de tekeningen van de kinderen naar:
      Kunst Centraal
      Postbus 160
      3980 CD Bunnik
      o.v.v. Wie Woont of Werkt Waar 5HL’

En? Hoe was het?

Jullie zijn naar de Glasblazerij geweest. Praat met elkaar na over jullie bezoek.

  • Bespreek samen
    • Wat vonden jullie van het bezoek?
    • Wat hebben jullie er thuis over verteld?
    • Zouden jullie nog een keer terug willen naar de Glasblazerij?

Ontwerp je eigen glaskunstwerk

Ben zou graag wat inspiratie willen voor zijn volgende kunstwerk. Kunnen jullie hem helpen door zelf een ontwerp voor een glaskunstwerk te tekenen?

Christie van der Haak - glass Octopus, 2013, foto Eric de Vries
  • Ontwerp een kunstwerk

    Hoe wil je dat jouw glaskunstwerk eruit komt te zien?

    Voor je begint kun je nadenken over de volgende dingen:

    • Welke kleur(en) moet jouw kunstwerk hebben?
    • Hoe groot wil je dat het wordt?
    • Wat voor vorm moet het kunstwerk krijgen? Bijvoorbeeld rond, hoekig, puntig, krullerig…
    • Wil je dat het kunstwerk ergens op lijkt?
    • Wil je dat er iets in het kunstwerk kan, bijvoorbeeld bloemen of water?
  • Op de post!

    Stuur jullie ontwerpen en kunstwerken op naar glasblazer Ben.

    Je mag deze tekeningen op de post doen naar

    Kunst Centraal
    Postbus 160
    3980 CD Bunnik
    Onder vermelding van ‘
    Wie Woont of Werkt Waar 5HL’