Wie woont of werkt waar?

Laat maar zien!

60 minuten

  • Leerdoelen

    De leerlingen gaan creatief aan de slag naar aanleiding van de informatie die ze tijdens hun bezoek aan de schaapskooi hebben gekregen.

  • Voorbereidingen

Wat vond je van het bezoek?

  • Wat heeft Bart verteld?
  • Zou je nog een keer terug willen?
  • Wat heb je van het bezoek geleerd?
  • Wat is het meest bijzondere dat je is bijgebleven?

Een tekening voor Bart

Helpen jullie Bart met het maken van een tekening?

  • Een tekening over...
    • Het avontuur van de schaapherder, waarover Bart heeft verteld
    • De inhoud van de koffer van de schaapherder
    • De schaapskooi en hoe die er vroeger uitzag
    • Waarvoor schapen vroeger werden gehouden: wol, mest
    • Een schaapherder op de hei met zijn kudde
    • Dieren op de hei: schapen, lammetjes en vossen
  • Opsturen van drie tekeningen
    TIP: Maak een tentoonstelling

    Maak met de klas een eigen tentoonstelling van alle tekeningen. Doe eventueel een klassikale rondleiding, waarbij iedereen iets over zijn of haar tekening mag vertellen.

    Kies daarna met de groep drie tekeningen uit voor de tentoonstelling in de schaapskooi. Je kunt van tevoren met de klas bedenken aan welke voorwaarde het uitgekozen stuk moet voldoen. Dat het bijvoorbeeld over drie verschillende dingen gaat die jullie hebben gezien en geleerd.

  • Adres voor post

    Het postadres waar de tekeningen voor de schaapskooi naartoe kunnen is:

    Thoos Stoffer

    Prins Hendriklaan 3

    3972 EV Driebergen