-
Lesdoelen
- De leerlingen ontdekken hun eigen omgeving.
- De leerlingen oefenen in creatief en oplossingsgericht denken.
-
Voorbereiding
- Regel voldoende (rij)ouders/begeleiders. Je kunt hiervoor de brief voor de begeleiders gebruiken.
- Kom op tijd, er komen meerdere groepen op één dag. Dus het is belangrijk dat de klas op de afgesproken tijd bij de beeldentuin is.
- Zorg er met elkaar voor dat de kinderen rustig lopen, bij elkaar blijven en luisteren naar het verhaal van Teun.
- De acteur stelt het bijzonder op prijs als u een actieve (luister)houding aanneemt (niet telefoneren of onderling praten; dit werkt vaak hinderlijk).
- Wij zijn te gast in de beeldentuin. Het is belangrijk dat de leerlingen zich respectvol gedragen, geen lawaai maken en niets beschadigen.
- Neem wat te eten/drinken mee. Tussen het bezoek aan de beeldentuin en de creatieve gastles is er tijd om wat te eten en te drinken in de tuin.
-
Achtergrondinformatie voor de leerkracht
Bezoek beeldentuin HazArt
Let op : HET IS NIET DE BEDOELING DAT JE DIT VAN TEVOREN AAN DE KINDEREN VERTELT. HET IS EEN VERRASSING.
Jullie bezoeken Teun de Tuinman bij beeldentuin HazArt. Hij neemt de leerlingen mee langs verschillende kunstwerken. Hij vraagt de leerlingen om hulp bij het maken van kunstwerken voor in de tuin. Na 15 minuten pauze worden jullie opgehaald door de gastdocent voor de beeldende les en gaan de leerlingen zelf creatief aan de slag.
Beeldenpark Klein Engendaal
Pimpelmees 3
3766 AX Soest
035 – 601 31 50
info@hazart.nl
Vandaag is het zo ver!
Jullie gaan naar beeldentuin HazArt, om Teun de Tuinman te helpen. Hij verheugt zich op jullie bezoek! Hebben jullie er ook zin in? Wat lijkt je leuk, spannend of interessant?
Ook komen jullie erachter waar Teun jullie hulp bij nodig heeft. Lukt het jullie om hem te helpen?
Heel veel plezier!
