Wie woont of werkt waar?

Vertel maar!

45 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen ontdekken hun eigen omgeving.
    • De leerlingen oefenen in creatief en oplossingsgericht denken.
  • Voorbereiding
    • Deel de klas op in 2 groepen.
  • Achtergrondinformatie voor de leerkracht
    Bezoek dierenambulance Woerden

    Let op : HET IS NIET DE BEDOELING DAT JE DIT VAN TEVOREN AAN DE KINDEREN VERTELT. HET IS EEN VERRASSING.

    Tijdens de gastles komen 2 chauffeurs de klas bezoeken. Na een algemene introductie zal de klas zich opdelen in 2 groepen. 1 groep gaat onder begeleiding de dierenambulance bekijken en de andere groep krijgt een presentatie over wat de dierenambulance doet. Na 15 minuten vindt er een wissel plaats.

    Nu hebben zij een probleem. Elk jaar worden gebeuren er op de weg veel ongelukken met dieren. Mensen op de weg letten soms gewoon niet goed op. Kunnen de leerlingen voor chauffeurs een Pas op!-bord maken, die mensen waarschuwt op dieren te letten?

Vandaag is het zo ver!

De chauffeurs komen met de dierenambulance op bezoek. Zij verheugen zich op het bezoek! Hebben jullie er ook zin in? Wat lijkt je leuk, spannend of interessant?

Ook komen jullie erachter waar de chauffeurs jullie hulp bij nodig hebben. Lukt het jullie om hen te helpen?

Heel veel plezier!