Wie woont of werkt waar?

Laat maar zien!

60 minuten

  • Lesdoelen

    De leerlingen reflecteren op het bezoek aan het museum door het maken van een tekening.

  • Benodigdheden

Het bezoek aan het museum en het klooster

  • Wat vonden jullie van het bezoek?
  • Wat kunnen jullie je er nog allemaal van herinneren? Wat heeft Bart verteld?
  • Zouden jullie nog wel een keer terug willen?

Maak een tekening voor Bart!

Helpen jullie Bart met het maken van een tekening? Bart heeft nu mooie foto’s bij het verhaal, maar het zou eigenlijk nog mooier zijn om tekeningen te hebben in plaats van foto’s. Want in de tijd van het klooster waren er natuurlijk nog geen foto’s. Maken jullie aan de hand van de gemaakte foto’s op school een tekening over het klooster of over het verhaal?

Je kunt hiervoor een tekenpapier met sierrand gebruiken.
print
Kies met de groep een tekening uit. Lever het in bij het museum.
De ingeleverde tekeningen worden tentoongesteld in het museum!

Bart bedankt jullie!

 

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. En, wie weet, komen wij elkaar nog eens tegen in het museum!