-
Thema's en leergebieden
Mens en maatschappij
Taal
-
21e eeuwse vaardigheden
communiceren, kritisch denken
-
Leerdoelen
- De leerlingen ontdekken de voorwerpen en stellen hier vragen over. Ze gebruiken hun zintuigen en vergroten hun woordenschat.
- Ze proberen onder woorden te brengen waar de voorwerpen voor gebruikt worden, waarom ze in de koffer zitten en welke relatie het tot de andere voorwerpen heeft.
- Ze ontdekken de functie van de voorwerpen en ontdekken zo meer over het leven vroeger en nu.
- De leerlingen ervaren dat voorwerpen een (gezamenlijk) verhaal kunnen vertellen.
-
Praktische informatie
Lees voor aanvang van het project het lesmateriaal door en maak een planning voor de activiteiten die je wilt doen. Meestal vereisen de activiteiten weinig voorbereiding. Zorg ervoor dat de sleutel en inventarisatielijst vooraf uit de koffer zijn. Bewaar dit goed en doe het allebei na afloop weer terug in de koffer.
Controleer de inhoud van de koffer bij start en na afloop van het project.
Als de koffer moeilijk open gaat: naast het handvat van de koffer zitten de sluitingen. Daar zitten bij de meeste koffers 2 ‘bolletjes’ op. De linker kan je naar links schuiven en de rechter naar rechts en dan klikt hij open.
Inhoud van de koffer
print