Tinten

Na de voorstelling

30 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen reflecteren op wat ze zojuist hebben gezien
    • De leerlingen reflecteren op het thema racisme en waar je het terugziet in de hedendaagse wereld

Nagesprek

Een belangrijk deel van de voorstelling die jullie net hebben gezien is het gesprek wat jullie erna hebben gevoerd.

Het is belangrijk om dit gesprek ook buiten de muren van het speellokaal door te zetten, omdat het thema van de voorstelling op dit moment helaas heel aanwezig is om ons heen.

Daar kunnen jullie in de klas al mee beginnen, met behulp van de volgende vragen:

  • Heb je zelf racisme meegemaakt of om je heen gezien? (in je eigen omgeving, in de media (tv, kranten)
  • Word je weleens gevraagd hoe het is om wit te zijn?
  • Heb je vrienden van een andere huidskleur of met een ander geloof?
  • Spreken jullie wel eens over huidskleur in de klas of met je familie of vrienden?
  • Wat denken jullie dat er moet gebeuren om iedereen gelijkwaardig te maken?