-
Lesdoelen
De leerlingen:
- maken kennis met filmmaker Katja, en zien hoe belangrijk geluid is in haar werk.
- luisteren met aandacht naar alledaagse en vreemde geluiden
- ervaren dat geluiden sferen en gevoelens kunnen opwekken
- maken een vertaling van geluid naar beeld, en zetten daarbij hun verbeeldingskracht in
Kunstzinnige oriëntatie:
- Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
- Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Rol van de leerkracht
De leerkracht laat via het digibord de 360 omgeving zien, en neemt de leerlingen op ontdekkingstocht door om zich heen te kijken. Dit doe je door de muis te klikken, vast te houden, en slepen in de richting waarheen je wil kijken.
-
Voorbereiding
- Bekijk voordat de les begint deze instructie.
- Print het werkblad uit (1 per leerling)
Hebben jullie wel eens getekend met je oren?
Zó goed geluisterd naar een geluid, dat je je een voorstelling kon maken van hoe het geluid eruit zag?
In het werk van kunstenaar/filmmaker Katja speelt geluid een grote rol.
Luister maar mee!