Singer Laren

Terug in de klas

45-60 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen reflecteren op het museumbezoek.
  • Voorbereiding en benodigdheden
    • Maak groepjes en leg verschillende knutselmaterialen op verschillende tafels klaar.
    • Print de afbeelding met hondenhok uit voor iedere leerling (het beste is op stevig A3 papier)
    Benodigdheden
    • De afbeelding met hondenhok
    • Scharen en plaksel
    • Grote tekenvellen (stimuleer de kinderen ‘groot’ te werken en het hele vel te laten vullen).
    • Verschillende stempels en materialen (evt. zelf een stempel maken?)
    • Stempelinkt of verf
    • Potloden, wasco en ander tekenmateriaal naar keuze
    • Ecoline, spatraam, tandenborstel, sjablonen

Denk terug aan jullie museumbezoek

In de vorige les hebben jullie het museum van Anna en William bezocht. Bespreek klassikaal de volgende vragen:

  • Wat vond je het leukste aan het museum? Waarom?
  • Welk kunstwerk vond je het mooist? Waarom?
  • Zou je nog weleens terug willen gaan? Waarom wel of niet?

Het hondenhok van Spot en Laila

Jullie gaan het hondenhok voor Spot en Laila versieren! Gebruik het grote vel papier met het hok erop en versier deze met kleuren, verf, stempels en alle andere knutselmaterialen dat voor je op tafel ligt.

TIPS om aan te denken:

  • Hangt jouw lievelingsschilderij ook in het hondenhok? Of aan de buitenkant?
  • Staat er ook kunst om het hondenhok heen?
  • Staat het hondenhok in het gras, in het water, of tussen de bomen?
  • Zijn er andere dieren die komen kijken naar het nieuwe hondenhok?