Over de lijn

Na de voorstelling

  • Lesdoelen
    • De leerlingen reflecteren op de thematiek van de voorstelling
    • De leerlingen reflecteren op het meemaken van een voorstelling met acteurs met een verstandelijke beperking

Nagesprek

Jullie hebben de voorstelling Over de Lijn gezien!

Bespreek met elkaar onderstaande vragen in de klas.

  • Wat gebeurde er in de voorstelling? Vertel met elkaar in grote lijnen het verhaal na.
    • Wat gebeurde er eerst, wat gebeurde er daarna?
    • Waarom gebeurde dat, denk je?
  • Wat was volgens de voorstelling "het perfecte plaatje"?
  • Konden de personages uit de voorstelling voldoen aan het perfecte plaatje? Waaraan zag je dat?
  • Denk terug aan hoe je voor deze voorstelling dacht dat het zou zijn om een voorstelling te zien met acteurs met een verstandelijke beperking. Is dat veranderd? Op wat voor manier?
  • Zou de voorstelling anders zijn geweest als deze werd gespeeld door acteurs zonder verstandelijke beperking? Op wat voor manier?