-
Lesdoelen
- De leerlingen gaan op bezoek bij Oudheidkamer Woudenberg waar ze ervaren hoe het leven was van leeftijdsgenoten in 1910.
-
Voorbereiding
- Zorg dat van tevoren alle voorbereidende lessen zijn gedaan: er wordt in het museum voortgebouwd op de in deze lessen opgedane kennis.
- Voor de museumles zijn 6 begeleiders nodig.
- Stuur de brief voor de begeleiders van tevoren aan de begeleiders, zodat zij weten wat er van hen wordt verwacht. De ouders hebben als taak de activiteiten te begeleiden tijdens het museumbezoek.
- In het museum ben jij als leerkracht verantwoordelijk voor de orde. De vrijwilliger van het museum kan zich dan geheel op de inhoud richten.
Trrrrring! De schoolbel gaat! De school is uit!
Nu gaan veel kinderen na school meteen door naar de BSO, een sportclub, muziek- of bijles of naar huis om met kinderen uit de straat te spelen.
Als Jet en Jan uit school kwamen, gingen zij meteen naar huis. Er werd van hen verwacht dat zij meehielpen in het huishouden: sokken stoppen, luiers wassen en koffie malen. Pas als het werk gedaan was, konden zij met vriendjes en vriendinnetjes spelen.
Vandaag gaan jullie op bezoek bij Oudheidkamer Woudenberg. Daar gaan jullie werken, helpen én spelen zoals Jet en Jan dat vroeger deden.
Jullie gaan vandaag naar Oudheidkamer Woudenberg
Alvast een kijkje nemen?
Bekijk