NAT! Erfgoed

Hallo, professor Spetter!

20 minuten

  • Lesdoelen
    • Leerlingen zijn zich bewust waarom water voor mensen zo belangrijk is.
    • Leerlingen zijn zich bewust van de aanwezigheid van water in hun eigen omgeving.
    • Leerlingen leren verbindingen maken tussen voorwerpen, het gebruik ervan en water.
  • Benodigdheden
    • (kleur)potloden of krijt en papier
Bekijk het filmpje

Hier zien jullie professor Spetter. Ze is gek van water!

  • Kijkvragen filmpje
    • Op welke plek doet professor Spetter haar onderzoek?
    • Wat wil ze precies onderzoeken?
    • Hoe doet ze dat?
    • Welke herinnering krijgt professor Spetter als zij aan het water ruikt?
    • En welke vraag heeft professor Spetter voor jullie?

Waterherinnering

Als professor Spetter aan het water ruikt, herinnert zij zich dat zij vroeger kikkervisjes ving met haar broer. Kan jij nog iets van vroeger herinneren wat met water te maken heeft?
Maak daar een mooie tekening van.

Vertel elkaar over jullie waterherinneringen.
Hebben jullie allemaal dezelfde soort herinneringen aan water? Of niet?
Wat zijn de verschillen?

 

Waterspullen

Voor het wateronderzoek van professor Spetter zijn waterspullen nodig. Neem voor de volgende les van thuis één voorwerp mee dat iets met water te maken heeft.