NAT!

Keuzeles: Een wereld zonder water?

  • Wat deed professor Spetter in het filmpje?
  • Wat kan professor Spetter allemaal niet meer doen zonder water?
  • Wat vind professor Spetter daarvan?

Stel dat er geen water meer zou zijn

  • Hoe zou dat zijn? Zou er iets veranderen?
  • Welke geluiden zouden er niet meer zijn?
  • Hoe zou je je dan wassen? Wat zou je drinken?
  • Zou je dan nog zwemles nodig hebben?
  • Stel dat er geen water meer is, zou je dan sommige spullen niet meer nodig hebben? (bijvoorbeeld een zwempak, een paraplu)

Nieuwe producten

  • Kies in tweetallen een voorwerp van de watertafel. Hoe kan je dit voorwerp gebruiken als er geen water meer is? Bedenk een nieuwe manier van gebruiken voor dit voorwerp

    Voorbeeldje: haren kammen met een afwasborstel

  • Bedenk ook een nieuwe naam voor het voorwerp.
  • Presenteer de voorwerpen en hun nieuwe manier van gebruiken en nieuwe namen aan elkaar.

Een lichaam zonder water

  • Stel dat er geen water meer is. Kan je dan nog wel huilen? Kan je dan nog wel verdrietig zijn?
  • En hoe zit het met de rest van jouw lichaam? Heeft jouw lijf water nodig?
  • Wat ben je tijdens deze onderzoeken te weten gekomen over water?
  • Wat vond je het meest bijzonder? Waar werd je blij van? Waar werd je verdrietig van?
Maak een tekening over wat je hebt ontdekt.