-
Lesdoelen
- Leerlingen kennen applicatie ‘Halo’.
- Leerlingen kennen verschillende mogelijkheden voor AR.
- Leerlingen kunnen met klei figuratief ontwerp maken.
- Leerlingen kunnen een eigen QR-code ontwerpen.
-
Benodigdheden
- Device met internetverbinding
- Device met camera en microfoon
- Halo applicatie geïnstalleerd op device
- Account voor Halo per device
- Werkblad voor de QR-code
En? Hoe zat het ook alweer?
Vorige keer zijn we aan de slag gegaan met jullie sculptuur. Wie kan vertellen hoe het ook alweer zat?
- Wat hebben we besproken?
- Wat is augmented reality?
- En waarom hebben we een sculptuur gemaakt?
Hersengoogelen
Niet alles staat in de beeldbank van de Halo app. Wat doe je als je iets nodig hebt dat niet in de beeldbank staat? Dan ga je op zoek naar iets dat verband houdt met wat je wilt laten zien, naar iets dat er op een of andere manier op lijkt.
Daarvoor heb je denkkracht nodig. En dat gaan wij oefenen!
Aan de slag…
En nu… is het tijd om aan de slag te gaan met augmented reality!
Vertel eens, wat zit er achter jullie kunstwerk?
- Voor welk medium hebben jullie gekozen en waarom?
- Wat vertelt jullie digitale laag? Is het verhalend, informatief of een beleving?
Volg het STAPPENPLAN hier beneden
Invulblad QR-code
Download hier
Afsluiting
Zorg ervoor dat je zelfgemaakte QR-code te vinden is bij je sculptuur. Dat kan op de tafel maar wie weet ook wel op een andere manier?
- Test of de code het doet
- Maak met de klas een échte augmented reality tentoonstelling voor ouders of een andere klas.