-
Leerdoelen
De leerlingen:
- fantaseren over de belevenissen van een hond en maken daar een kort verhaal van.
- bekijken hun schoolomgeving door de ogen van een hond
- maken kennis met het gebruik van een storyboard bij het maken van een film
- tekenen hun honden belevenis in een storyboard
-
Benodigdheden en voorbereiding leerkracht
- Verdeel de klas in groepjes van 4 of 5 leerlingen. Let op: Bij de gastles worden dezelfde groepjes gebruikt!
- Leg per groepje een vel A3 papier en pritstiften of lijm klaar
- Knip of snijdt kleine papiertjes (ongeveer A6 formaat) voor iedere leerling 1 en een paar extra. Deze komen op het A3 papier en vormen zo het hondenverhaal storyboard.
- Begeleid de groepjes in het bedenken van een realistisch hondenverhaal. Stimuleer de leerlingen om na te denken over de locatie en geluiden bij hun activiteit.
Dit gaan ze bij de gastles les uitvoeren, dus het moet in de klas of op het schoolplein afspelen met attributen die op school te vinden zijn.
Voer onderstaande opdrachten in de week voorafgaand aan het bezoek van de gastdocent uit.