-
Leerdoelen
De leerlingen:
- maken kennis met het gebruik van een digitale camera
- filmen hun zelfbedacht verhaal
- zetten hun camerabewegingen bewust in: Hoe beweegt een hond? Waar kijkt een hond naar? En imiteren dat in de beweging van de camera.
- reflecteren op hun gemaakte film: hadden hun bewegingen het gewenste effect? Paste het geluid goed bij de film?
-
Benodigdheden
- Hondenblikcamera’s (neemt de filmdocent mee)
- Voor elk groepje 1 begeleider. Idealiter 4-5 leerlingen per groepje. Gebruik dezelfde groepjes als de vorige les.
- Informatieblad voor de begeleiders
- De gemaakte storyboards uit de vorige les
-
Voorbereiding
-
- Zorg voor voldoende hulp: per groepje 1 begeleider. Geef elke begeleider een informatieblad.
- Spreek met videodocent en begeleiders af wat de leerlingen buiten wel en niet mogen en wat de grens is van hun ‘werkgebied’.
-
Bij dit project worden meerdere gastdocenten ingezet. Bekijk het rooster om te zien wie bij jou in de klas komt.