Loop rond met de hond

Films bekijken!

40 minuten

  • Lesdoelen

    De leerlingen:

    • reflecteren op hun zelfgemaakte films
    • kijken hoe anderen het hebben aangepakt
    • zien verschillende filmtechnieken in actie (kikkerperspectief, beweging, POV)
  • Benodigdheden

    Filmpjes die de leerlingen hebben gemaakt

Hondenavonturen

  • Elke ochtend een filmpje

    Vertoon elke ochtend bij binnenkomst in de klas een filmpje. Zo kunnen ook de ouders zien wat de leerlingen gemaakt hebben.

  • Bespreek met elkaar:
    • Wie zaten er in dit groepje?
    • Wie kan vertellen waar de hond langs kwam?
    • Zeiden de kinderen iets tegen de hond?
    • Wat gebeurde er onderweg? Kwamen ze iets of iemand tegen?
    • Was het een brave of een ondeugende hond?
    • Liep de hond langzaam of snel? Hoe weet je dat?
    • Hoe werd de camera vastgehouden? Hoe zie je dat op het filmpje?
    • Leek het alsof je echt door de ogen van een hond keek? Hoe komt dat?
Applaus voor alle hondenfilmpjes!