-
Thema's en leergebieden
Thema’s:
- Digitale wereld
- De natuur (verschijnselen en elementen)
Leergebieden:
- Kunst en Cultuur
- Mens en Maatschappij
-
Overzicht lessen en acties leerkracht
Voor aanvang les 1:
- Vraag leerlingen die een hond hebben om een foto van hun hond mee te nemen
- Kijk in het rooster in Planned Culture wanneer de gastles voor jouw klas gepland is, verdeel de klas in groepjes van 4-5 kinderen en vraag voor iedere groepje een ouder of assistent om te helpen. Deel het infoblad voor begeleiders uit.
Voor aanvang van les 2:
- Leg per groepje een vel A3 papier en pritstiften of lijm klaar
- Knip of snijdt kleine papiertjes (ongeveer A6 formaat) voor iedere leerling 1 en een paar extra. Deze komen op het A3 papier en vormen zo het hondenverhaal storyboard.
Tijdens les 2:
- Bedenken de groepjes hun hondenverhaal en maken ze hun storyboard.
Voor aanvang les 3:
- Om teleurstellingen bij leerlingen te voorkomen regel je voldoende hulpouders: voor ieder groepje 1 begeleider.
Voor aanvang les 4:
- Kijk of je de films ontvangen hebt van de gastdocent.
Regel tijdig begeleiders voor de gastles. Voor elk groepje (4-5 leerlingen) is 1 begeleider nodig.
infoblad ouders