Jits Bakker

Virtueel bezoek

60 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen doen kennis op over veelvoorkomende thema’s in het werk van kunstenaar Jits Bakker.
    • De leerlingen doen kennis op over het maakproces van bronzen en marmeren beelden.
    • De leerlingen begrijpen na afloop van deze les wat er met de term ‘handschrift’ in relatie tot een kunstwerk wordt bedoeld.
  • Voorbereiding en benodigdheden

    Maak tweetallen en print voor elk tweetal één werkblad uit.

    Benodigdheden:

Virtueel bezoek aan de beeldentuin

Jullie brengen een virtueel bezoek aan de beeldentuin op landgoed Beerschoten. Hier bevindt zich het Provinciaal JitsArt Museum met een verzameling beelden van kunstenaar Jits, die jullie gaan onderzoeken.

  • Hoe beweeg ik me door de tuin?

    Door op de pijlen te klikken ga je van de ene plek naar de andere. Zo kun je een rondje door het park maken. In de afbeeldingen links zitten verstopt met informatie bij de vragen op het werkblad.

  • Hoe vonden jullie het om de beeldentuin virtueel te bezoeken?
  • Wat vinden jullie het mooist aan de tuin?
  • Zijn jullie weleens in het echt naar de beeldentuin geweest?

Als jullie nog vragen hebben, onthoud ze goed. In de volgende les bezoeken we het atelier van Jits. De rondleider kan jullie vragen misschien wel beantwoorden!