-
Lesdoelen
- De leerling verdiept zich in het boek De Grijze Stad d.m.v. de vragen van Chambers en diverse opdrachten
- De leerling ontdekt wat identiteit betekent
- De leerling kan benoemen wat identiteit betekent
- De leerling kan het begrip identiteit koppelen aan het boek De Grijze Stad
-
In het kort
- Introductie en doel (10 min)
- Instructie opdrachten (5 min)
- Opdrachten in groepjes (30 min)
- Nabespreking en reflectie (5 min)
- Afsluiting (10 min)
-
Voorbereiding en benodigdheden
- Jullie hebben het boek “de Grijze Stad” samen gelezen
- Maak, voorafgaand aan de les, groepjes van 3 leerlingen
- Vanaf 30 leerlingen ook een paar groepjes van 4 leerlingen, in totaal max 10 groepjes
- Materialen worden door de Leesmediaconsulent meegenomen, maar staan hieronder ook te downloaden als reserve

Algemeen
Vandaag komt een Leesmediaconsulent (LMC) van de bibliotheek langs om het met jullie over het boek de Grijze Stad te hebben.
Voor vandaag hebben jullie:
- Het boek de Grijze Stad van Torben Kuhlmann samen gelezen.
- Groepjes gemaakt van 3 leerlingen

1. Introductie
- Wat is je opgevallen in dit verhaal?
- Ken je andere verhalen die hierop lijken?
- Zit er een boodschap in dit verhaal?
2. Werken in groepjes
Jullie gaan aan de slag in de groepjes die eerder gemaakt zijn.

3. Nabespreken
- Wat betekent “identiteit” eigenlijk?
- Hoe ging het werken in groepjes?
Voorbereiding filmdocent
In de volgende les laten jullie het boek de Grijze Stad tot leven komen!
Daarvoor is het belangrijk dat jullie:
- Een persoonlijk animatiefiguur maken
- Mét een attribuut
Hieronder vinden jullie de werkbladen hiervoor en een voorbeeldfilmpje van wat jullie in de volgende les gaan doen.
Veel plezier!