-
Leerdoelen
De leerlingen:
- krijgen handvaten om te praten over makerschap en eigenaarschap
- leren kritisch denken over vragen over de impact van nieuwe technologie op creativiteit
-
Voorbereiding
Bij het afsluitende spel met stellingen neemt de leerkracht de rol aan van gespreksleider. De antwoorden op de stellingen zijn niet of goed of fout. Leerlingen mogen ook tussendoor van mening veranderen als ze een goed argument horen!
De leerkracht:
- zorgt dat er verschillende leerlingen aan het woord komen
- verzamelt verschillende meningen zonder een oordeel toe te voegen
- brengt het gesprek op gang door soms door te vragen
-
Tijdsindeling
Film kijken 3 min.
Groepsgesprek 5 min.
Quiz 10 min.Extra:
Nummer afmaken 60 min.
Toekomstmuziek?
Bekijk het fragment (3 min.)
Luister het nummer ‘Heart on my sleeve’ (2 min.)
Wat vind jij? (10 min.)
Ga allemaal rechtop staan.
Er komen een paar stellingen. Als je het ermee eens bent, doe je de dab naar links. Ben je het oneens, dan doe je de dab naar rechts. Ben je het zowel een beetje eens als oneens? Dan doe je 2 armen omhoog met 2 vingers.
EENS – NEUTRAAL – ONEENS
Bespreek per stelling waarom je voor het antwoord gekozen hebt
Let op! Antwoorden kunnen verschillend zijn per persoon. Er is geen ‘goed’ of ‘fout’. Het kan ook zijn dat je midden in de uitleg van iemand van mening verandert. En dan mag je van teken wisselen!
Ik vind…
EXTRA: Zing het in
Ben je nog lang niet klaar met dit onderwerp, en wil je graag je tekst op muziek zetten? Dat kan! Met dit eenvoudige programma kun je je eigen tekst inzingen, en daarna downloaden. Gratis!
- Maak een account aan
- Ga naar ‘Studio’ en maak een nieuw project aan
- Download de lege mp3 van Tom
- Sleep de mp3 naar de tijdslijn, en maak een voice-track aan. Druk op de rode knop om op te nemen.
Download de mp3 van Tom
Download
Benieuwd?
Nieuwsgierig naar wat Tom zelf geschreven zou hebben? Hij heeft de rest van de coupletten ook afgeschreven, maar zonder AI.
Luister hier het volledige nummer 'Digitale vriendschap'.
Download