Wie woont of werkt waar?

Laat maar zien!

30-45 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen gaan creatief aan de slag naar aanleiding van hun bezoek aan de molen.
  • Voorbereidingen
    • Tekenmateriaal
    • Print de bedankbrief van de molenaars. Lees die een aantal dagen na het opsturen van de tekening voor.
    • Stuur de tekeningen op naar: Ben Brinkman, Koningin Wilhelminaweg 16, 3958 CN Amerongen

En? Hoe was het?

Jullie zijn naar de molen geweest. Praat met elkaar na over jullie bezoek.

  • Bespreek samen
    • Wat heb je geleerd dat je nog niet wist tijdens jullie bezoek?
    • Wat is het raarste, leukste, grappigste of mooiste dat je in de molen hebt gezien?
    • Zou je nog een keer terug willen komen naar de molen?

Maak een tekening voor Ben en Arie

Helpen jullie de molenaars met een tekening voor als er te veel de bezoekers zijn op de molen? Zo kunnen zij toch alles zien.

  • Tekenopdracht
    • Maak een tekening van iets dat je in de molen hebt gezien.
    • Vind je het moeilijk om iets te bedenken? Schrijf dan eerst woorden op waaraan je moet denken, als je terugdenkt aan het bezoek op de molen.
Wij zorgen ervoor dat de tekeningen opgehangen worden in de molen of in een boek worden geplakt.