Wie woont of werkt waar?

Vertel maar!

45 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen ontdekken hun eigen omgeving.
    • De leerlingen oefenen in creatief en oplossingsgericht denken.
  • Voorbereiding
    • Regel voldoende ouders die kunnen rijden.
    • Pas de rij-ouder brief aan met de juiste datum en tijden en geef deze aan de ouders die komen begeleiden.
    • Bespreek met kinderen de bezoekregels
      • Rustig lopen en bij elkaar blijven
      • Stil zijn als er iemand aan het woord is
      • Bij vragen, vinger opsteken
  • Aanvullende informatie bezoek

     

  • Samenvatting van de rondleiding

    Let op: vertel dit niet van tevoren aan de leerlingen! Het is een verrassing.

    De kinderen worden ontvangen bij het molenhuisje. De molenaar en Stan of Sabrina verwelkomen de leerlingen en geven een inleiding. Dan splitst de groep zich in tweeën, de ene helft gaat naar binnen en de ander blijft buiten. Later wisselen ze.

    Tijdens het bezoek leggen Stan of Sabrina uit wat het probleem is. De kinderen helpen met de oplossing.

    Het Probleem:

    Soms is de molen dicht. Molenaars hebben immers ook vrije tijd. Dan kunnen bezoekers weliswaar de molen zien, van een afstandje, of van dichtbij, maar alleen van buiten. In elk geval kunnen zij niet alles zien. Misschien kunnen de kinderen een tekening maken van wat ze allemaal gezien hebben tijdens dit bezoek. Als zij een paar mooie tekeningen opsturen naar de molen, dan zorgen de molenaars ervoor dat bezoekers, de meest bijzondere tekeningen kunnen bekijken (op de Facebook pagina) als de molen dicht is.

Vandaag is het zo ver!

Jullie gaan een bezoek brengen aan de Poldermolen Oudegein. Stan en Sabrina verheugen zich op jullie komst! Hebben jullie er ook zin in?

Onderweg komen jullie erachter waar zij jullie hulp bij nodig hebben. Lukt het jullie om hen te helpen?

Heel veel plezier!