Wie woont of werkt waar?

Laat maar zien!

60 minuten

  • Lesdoelen
    • De leerlingen gaan creatief aan de slag naar aanleiding van hun bezoek aan de boerderij.
  • Benodigdheden

En? Hoe was het?

Jullie zijn naar de boerderij geweest. Praat met elkaar na over jullie bezoek.

  • Bespreek samen
    • Wat vonden jullie van het bezoek?
    • Wat hebben jullie er thuis over verteld?
    • Zouden jullie nog een keer terug willen?
    • Hoe kunnen jullie Bart helpen om zijn probleem op te lossen?

Een oude koe voor Bart

Bart zou graag voor zijn koeienboek een paar oude koeien portretten willen. Zo kan hij zijn verhaal afmaken. Kunnen jullie die maken?

Kowiwn
  • Bespreek samen
    • Goed tekenen begint bij goed kijken. Stel je voor dat je aan een blind persoon moet uitleggen hoe een koeienkop eruitziet. Hoe zou je die dan omschrijven?
    • Je ziet hierboven verschillende koeien. Wat is er bij elke koe hetzelfde?
    • Waarin verschillen de koeien van elkaar?
  • Stappenplan koeienkoppen tekenen

    Door elke stap in dit werkblad te volgen, kun je een tekening maken van een koeienkop.

    Deze kun je daarna verder afmaken en inkleuren.

Je kunt een schilderijlijst om je tekening heen plakken
print
De portretten worden in het grote koeienboek opgenomen!