-
Lesdoelen
- De leerlingen laten nadenken over het thema van de voorstelling.
- De leerlingen actief laten associëren over wat het thema van de voorstelling bij hen teweeg brengt.
-
Voorbereiding en benodigdheden
- Zet de stoelen (eventueel) in een kring voor een goed kringgesprek waar je elkaar makkelijk kunt aankijken.
Kringgesprek
Bespreek met elkaar de volgende vragen.
Geen enkel antwoord is fout, het antwoord op de vragen kan voor iedereen anders zijn. Dat is helemaal niet erg en (juist) goed!
De voorstelling heet "Thuis best"
Thuis voelen en thuis zijn
De mannen in de voorstelling zijn niet in Nederland geboren, maar wonen hier wel. Ze komen uit IJsland en Tunesië. IJsland is een heel koud land, Tunesië is een heel warm land.
Doen!
In les 3: na de voorstelling worden er een aantal dingen voorgesteld die je kunt doen na afloop van de voorstelling, zoals een stukje uitbeelden uit de voorstelling, een tekening maken die bij de voorstelling past of een huisje knutselen.
Een tekening maken of een huisje knutselen kan ook voor de voorstelling gedaan worden. Blader alvast door naar les 3 voor de opdracht.