-
Lesdoelen
Leerlingen:
- maken kennis met kunstenaar en digitale kok Marieke Oele en haar animaties.
- zetten hun verbeeldingskracht in om verhalen te bedenken en te verbeelden.
Kunstzinnige oriëntatie:
- Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Fase 2: leerlingen onderzoeken betekenisvolle onderwerpen uit de eigen belevingswereld en verbeelden deze.
- Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Rol van de leerkracht
Als leerkracht bedien je de knoppen op het digibord en ben je de gids op deze sensorische reis.
Het is fijn wanneer je als gids de weg weet, dus bekijk eerst deze instructie.
-
Voorbereiding & Planning
Voorbereiding leerkracht
- Print deze pdf met woorden uit, knip de woorden los van elkaar, en leg ze op een stapeltje. Er zijn 32 woorden.
- Leg tekenpapier en kleurpotloden klaar.
- Bekijk de digitale omgeving.
Planning
-
Introductiefilm kijken: 3 min.
-
De knoppen volgen: 15 min.
-
De tekenopdracht: 30 min.
- Resultaten bekijken en bespreken: 15 min.
Via het digi-bord reizen jullie door mijn 360 graden (oef heet!) keuken.
Dit is een hele speciale tekening, want je kunt erin rondkijken door je muis te klikken en slepen. Je kunt naar alle kanten kijken: omhoog, omlaag, en om je heen.
En wie ik ben?
Nou, kijk eerst samen het filmpje. Dan zie ik jullie daarna in de keuken.